Kiedy rebranding

Kiedy poprzednia identyfikacja wizualna przestała spełniać swoje zadania i firma preferuje ciut odświeżenia, powinna pomyśleć nad innym projektem logotypu. Projektowanie logo warto rozpocząć od nowa i w ogólności przeprowadzić cały rebranding. Rebranding to zmiana wizerunku firmy, przy czym firma może pozostawać cały czas w tych samych rękach, może zmienić właściciela, może się rozwinąć lub może zmniejszyć zakres swojego działania.




Mogą zajść różnorakie kwestie, łącznie ze sprzedażą firmy innemu właścicielowi, ale wszystko będzie się sprowadzało do tego, że kreacja logo musi zostać zmieniona. Zdarza się, że poprawka będzie niewielka, wręcz kosmetyczna i ma na celu odświeżenie logotypu, a innym razem będziemy zbudować logo w pełni od nowa. To nie jest prosta sprawa, bo w bardzo wielu sytuacjach w przypadku dużych firm ludzie już znają się świetnie z logotypem i ciężko im jest przyzwyczaić się do nowego. Nie do końca mogą zrozumieć, że chodzi o tę samą firmę, która zmienia wizerunek. Mówi się, że rebranding powinien być wykonywany na samym początku działania firmy, gdy nie ma ona jeszcze wielu klientów. Praktyka pokazuje jednak, że zwykle dzieje się to w momencie, gdy firma jest już duża. Logo firmy przestaje spełniać swoje zadania albo już kłóci się z działaniem firmy i wówczas należy je zaprojektować od nowa. To ciężka praca, bo nie można zaprojektować logo gorszego od tego, które firma miała poprzednio. Musi być to projekt świeży i z całą pewnością lepszy , a oprócz tego dodatkowo mówiący o tym, czym się firma zajmuje.
Dodatkowe informacje: więcej.